دانستنی های پزشکی

نکاتی در خصوص سد دفاعی پوست و پیشنهاد برند قدرتمند پوستی

مراقبت از پوست یکی از مهمترین کارهایی است که بسیاری از افراد در برنامه روزانه خود دارند. اما لازمه بهتر مراقبت کردن ، شناخت بیشتر ساختار پوست و بخصوص سد دفاعی پوست و وظایف آن خواهد بود.

عملکرد سد دفاعی پوست اهمیت ویژه ای دارد چرا که توانایی پوست در ترمیم خود ، حفظ رطوبت و محافظت در برابر عوامل آسیب زای محیطی به سلامت سد دفاعی پوست وابسته است . وجود احساس خشکی و حساسیت در پوست می تواند به دلیل سد دفاعی ضعیف باشد که تنها با استفاده از مرطوب کننده های مغذی ترمیم نمی شود

پوست سه لایه اصلی: اپیدرم، درم و هیپودرم را دارد، هر یک دارای چندین لایه زیرین است که اکثر آنها عملکردهای منحصر به فرد و تخصصی را انجام می دهند.

بیرونی ترین قسمت اپیدرم لایه شاخی یا سد دفاعی پوست است.

سد پوستی چندین کار دارد که بسیاری از آنها به سلامت شما مربوط می شود. از بین تمام وظایف سد پوستی، محققان به طور کلی موافق هستند که این سد سه نقش اساسی دارد: محافظت از بدن در برابر عوامل استرس زای خارجی، مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش، حفظ آب برای حفظ رطوبت بدن و پوست و انتقال مواد مغذی حیاتی به پوست. به طور کلی، این عوامل ترکیبی، مسئول متعادل نگه داشتن سیستم های مختلف بدن شما هستند.

سد پوستی ضعیف

همه چیز از ترکیب ژنتیکی گرفته تا سبک زندگی شما می تواند بر سلامت سد دفاعی پوست تأثیر بگذارد. مهم ترین عواملی که می توانند عملکرد سد پوستی را مختل کنند عبارتند از تابش اشعه ماوراء بنفش، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آلودگی.

آسیب های فیزیکی مانند آسیب های ناشی از لایه برداری بیش از حد می تواند بر سلامت مانع پوست شما تأثیر بگذارد، همانطور که عوامل سبک زندگی مانند سطح استرس و میزان خواب شما می تواند تأثیر بگذارد. هر عامل استرس زا داخلی یا خارجی که منجر به تغییرات قابل مشاهده پوست می شود، احتمالاً می تواند سد پوستی شما را مختل کند یا به آن آسیب برساند. اجتناب از این عوامل استرس زا می تواند از سد پوستی شما محافظت کند و به نوبه خود به ارتقای ظاهری سالم کمک کند.

زمانی که این لایه محافظ آسیب می بیند روی پوست شکاف های ریز و میکروسکوپی ایجاد می شود و رطوبت از طریق این ترک ها از پوست تبخیر شده پوست دچار احساس خشکی و کشیدگی می شود . هم چنین عوامل حساسیت زا و تحریک کننده وارد پوست شده و پوست به راحتی با استفاده از شوینده ها ، آب و هوای خشک ، کرم های مراقبتی و آرایشی، اشعه آفتاب  و.. دچار قرمزی و تحریک پذیری می شود .

علایم آسیب سد دفاعی پوست

وجود همه یا برخی از علایم زیر در پوست بدون توجه به سن ، نشان می دهد سد دفاعی پوست شما آسیب دیده و نیاز به ترمیم دارد .

   قرمزی پوست

     پوسته پوسته شدن پوست

    خشکی (در اثر کاهش چربی پوست)

    دهیدراته شدن پوست

    احساس کشیدگی در پوست (به دلیل کم آبی و دهیدراته شدن پوست)

    حساس شدن بیش از حد پوست (پوست به راحتی تحریک و آزرده می شود)

    خارش در اثر خشکی

    زبر بودن پوست

    احساس سوزش هنگام استفاده از کرم ها و محصولات مراقبتی پوست

پیشنهاد محصولات کامل برای بهبود و سالم سازی پوست

یک متخصص فراسوی بنام دکتر بوبو سالهای طولانی تحقیقات خود را در حوزه درماتولوژی صرف کرده است.

نتیجه این تحقیقات و تجربه 30 ساله وی منجر به تولید برندی بنام سین بیونیم شده که نه تنها در خود فرانسه بلکه در بسیاری از کشورها با استقبال روبرو شده است.

شناخت کافی دکتر بوبو از پوست و عوامل مهم برای ترمیم و جوان سازی پوست توسط وی باعث تولید محصولاتی گردیده که سرعت تاثیرگذاری قابل قبولی دارند.

ویژگی محصولات سین بیونیم (Synbionyme)

فرمولاسیون محصولات این برند بر پایه ترکیبات خاصی به نام پرو بی ۳ است که تمرکز بر تقویت سد دفاعی پوست در برابر عوامل تهاجمی دارد. به صورت کلی ویژگی‌های این محصولات شامل موارد زیر است:

    ارائه محصولات با فرمولاسیون انحصاری Pro-B۳

    تقویت سد دفاعی پوست در برابر عوامل خارجی

    تولید محصولاتی سازگار با انواع پوست

    محصولاتی باکیفیت بالا و تاثیرگذاری قابل توجه

محصولات سین بیونیم

این برند محصولات روزانه مراقبت از پوست را توسعه داده است. هدف آنها درمان مشکلات اصلی پوست و متعادل کردن سدهای دفاعی آن است. سین بیونیم در سال ۲۰۱۷ با ۱۳ محصول غنی از پرو-بی ۳ و یک سرم یونیورسال با غلظت زیاد از پرو-بی ۳ به بازارهای فرانسه و بین الملل وارد شد.

محصولات به ۳ گروه تقسیم می‌شوند:

    مرطوب کننده و ضدآلودگی

    سری مداکنیل (مراقبت تخصصی از پوست چرب، جوش و مختلط)

    سری فتو-۳ (مراقبت در برابر آفتاب)

پاک کننده آرایش: این محصولات برای پاکسازی ملایم و پاک کردن آرایش از روی پوست طراحی شده اند و در عین حال میکروبیوتا و تعادل pH آن را حفظ می کنند. به عنوان مثال، شیر پاک کننده میسلار محصولی برای پوست های نرمال تا خشک است که پوست را تمیز، مرطوب و تسکین می دهد.

تقویت و تعادل دفاعی پوست: این محصولات با کمپلکس Pro-B3، ترکیبی از پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها و اسیدهای چرب Ω3، Ω6، Ω9 فرموله شده اند که به تقویت دفاع طبیعی پوست و محافظت از آن در برابر آلودگی و استرس کمک می کند. به عنوان مثال، سرم یونیورسال محصولی برای انواع پوست است که مراقبت های فوق العاده ای را ارائه می دهد.

مرطوب کننده ها: این دسته از محصولات سین بیونیم برای آبرسانی و تغذیه پوست طراحی شده اند و درعین حال درخشندگی و لطافت آن را افزایش می دهند. به عنوان مثال، ژل کرم مرطوب کننده رادیانس محصولی برای پوست های مختلط تا چرب است که لک ها را هدف قرار داده و از پوست در برابر آلودگی ها محافظت می کند.

چین و چروک و ضد پیری: این محصولات برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز طراحی شده اند و در عین حال استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند. به عنوان مثال کرم لیفت پروجنا محصولی برای پوست های نرمال تا خشک است که سنتز کلاژن را تحریک کرده و درخشش جوانی را به پوست باز می گرداند.

کنترل چربی: این محصولات برای تنظیم تولید سبوم و جلوگیری از بروز آکنه و در عین حال تسکین و پاکسازی پوست طراحی شده اند. به عنوان مثال کرم شب مداکنیل محصولی برای پوست های مختلط تا چرب است که ضمن ترمیم سد پوستی، التهاب و رشد باکتری ها را کاهش می دهد.

لایه برداری و تکمیل کننده پوست: این محصولات برای حذف سلول های مرده و ناخالصی های پوست طراحی شده اند و در عین حال بافت و رنگ پوست را اصلاح می کنند. به عنوان مثال، لوسیون شفاف کننده آنزیمی محصولی برای انواع پوست است که با آنزیم های پاپایا به آرامی پوست را لایه برداری و شفاف می کند.

تعدادی از محصولات سین بیونیم (Synbionyme)

    ضدآفتاب مداکنیل سین بیونیم

    ضد آفتاب رنگی فتو-۳ سین بیونیم با SPF۵۰

    کرم مرطوب کننده ۲۴ ساعته پوست خشک سین بیونیم

    کرم شوینده مداکنیل سین بیونیم

    ضدآفتاب ضدلک SPF۵۰ فتو۳ سین بیونیم

    سرم یونیورسال سین بیونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *